HolidayCheck jest jednym z największych w Europie portali turystycznych, na którym znajduje się ponad milion autentycznych opinii o hotelach od urlopowiczów. Do tej pory na platformie oceniono już ponad 81 tysięcy hoteli na całym świecie. Polska wersja strony: www.holidaycheck.pl działa od 2007 roku, a bank opinii o hotelach oraz zdjęć i filmów wakacyjnych nadesłanych przez Polaków, rośnie bardzo dynamicznie.
Zwycięzcy
Pod lupę zostały wzięte wszystkie opinie turystów zamieszczone na portalu od stycznia do grudnia 2009 roku, a było ich aż 307.764! Na podstawie liczby oddanych opinii, tego, na ile hotele były dalej polecane przez gości oraz ile przyznano im słoneczek w poszczególnych kategoriach (hotel, położenie, serwis, gastronomia, sport i rozrywka, pokój), wyłonionych zostało 99 ulubionych hoteli na całym świecie. Najwięcej nagrodzonych hoteli znajduje się w destynacjach, które cieszą się od lat wielką popularnością wśród Polaków: w Turcji, Egipcie, Włoszech i Hiszpanii. Wielkim wygranym tegorocznej edycji okazała się Turcja, skąd pochodzi aż 38 znakomicie ocenionych hoteli. Wysoki poziom trzymają hotele w Niemczech i Austrii, gdzie zostało nagrodzonych kolejno 14 i 13 obiektów. Po piętach depcze im Egipt z 10 ulubionymi przez turystów obiektami. Najlepiej ocenionym regionem turystycznym w tym roku okazał się słynący ze słońca i genialnej bazy dla narciarzy Południowy Tyrol we Włoszech, gdzie nagrody przypadły 13 hotelom. Doceniona przez użytkowników HolidayCheck została także Hiszpania – z 8 hotelami na liście. Pozostałe kraje z najlepszymi zdaniem turystów hotelami to: Grecja, Tunezja, Tajlandia, Dominikana, Dubaj i Szwajcaria.
Nagrody specjalne
Nagrody Specjalne – HolidayCheck Special Awards – zostały przyznane 22 hotelom przez urlopowiczów za wyróżniające się osiągnięcia tych obiektów w kilku obszarach. Kategorie, które wzięto pod uwagę to: Gastronomia, Hotel Rodzinny, Debiut oraz Sport i Rozrywka. Dwa hotele wyróżniono także specjalną nagrodą „Editor's Choice” za to, jak skutecznie wykorzystały opinie gości dla dobra własnego biznesu oraz następnych gości. Potrafiły przyjąć krytykę i znakomicie poprawiły jakość swoich usług.
Wręczenie nagród
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 5 marca br. we Frakfurcie nad Menem w oryginalnym centrum eventowym Westhafen Pier 1. Z tej okazji, HolidayCheck organizuje specjalne seminarium „Turystyka 2.0- Gość decyduje o Twoim sukcesie”. W trakcie imprezy będzie można zajrzeć za kulisy międzynarodowej firmy HolidayCheck, poznać tajniki weryfikacji nadsyłanych opinii o hotelach oraz wymienić się wiedzą i doświadczeniem z przedstawicielami branży turystycznej. Hotelarze, tour operatorzy, reprezentanci silnych turystyką krajów z całego świata razem z ekspertami portalu HolidayCheck będą wspólnie dyskutować o tym, jak być jeszcze lepszym na rynku.