HolidayCheck, wiodący europejski portal z opiniami o hotelach, już po raz siódmy przyznał prestiżowe nagrody za najwyższą jakość usług hotelowych, będące wyrazem uznania samych klientów.
W ekskluzywnym gronie znalazło się 99 hoteli podzielonych na 7 kategorii.
Decyzją 530 000 turystów wybrano 99 najbardziej popularnych hoteli na całym świecie. Za podstawę do znalezienia się w gronie wyróżnionych nagrodą HolidayCheck Award 2012 służyły opinie i oceny gości zamieszczone na portalu w ubiegłym roku.
Nagrody przyznane zostały w siedmiu kategoriach:
- Numer 1 spośród hoteli w 20 najpopularniejszych destynacjach
- Najpopularniejsze hotele dla par
- Najpopularniejsze hotele dla rodzin
- Najpopularniejsze hotele na wakacje na plaży
- Najpopularniejsze hotele na urlop w mieście
- Najpopularniejsze hotele Spa
- Najpopularniejsze hotele do uprawiania sportów zimowych
Najwięcej nagrodzonych w tym roku hoteli znajduje się w Niemczech i Austrii – w obu tych krajach doceniono po siedem obiektów. Tuż za nimi plasują się Szwajcaria i Włochy z sześcioma zwycięzcami. Pięć nagród powędrowało do hoteli hiszpańskich, po cztery do Egiptu, Grecji, Cypru, Portugalii, Tunezji, Bułgarii i Turcji. Odznaczenie przyznano także hotelom między innymi w Czechach, Bułgarii
i na Węgrzech.
Aby otrzymać nagrodę hotel musiał uzyskać od klientów najwyższe oceny w swojej kategorii. Oznacza to, że hotel posiadał minimum 40 recenzji oddanych w 2011 roku i wskaźnik rekomendacji co najmniej 90%. Punkty w postaci słoneczek przyznawane przez gości w poszczególnych kategoriach (tj. położenie i okolica, obsługa, wyżywienie, pokój) muszą wynosić co najmniej 3,5.
Dotychczas w żadnej z edycji HolidayCheck Award ani jeden hotel z Polski nie znalazł się w tym prestiżowym gronie. „Przyczyny nie należy jednak absolutnie szukać w samej jakości polskich hoteli – mówi Marta Pogorzelska, PR & Marketing Manager w firmie HolidayCheck Polska – powodem, dla którego nasze rodzime obiekty nie znalazły się dotąd wśród nagrodzonych, jest głównie niewystarczająca ilość opinii. Ruch jest zatem po stronie polskich hotelarzy – jeśli już teraz zaczną aktywnie pracować nad pozyskiwaniem od klientów recenzji, zwłaszcza obecnie, gdy rekomendacje są tak istotnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji zakupowych – to jest ogromna szansa, że HolidayCheck Award 2013 powędruje wreszcie do doskonałych hoteli w Polsce.”
HolidayCheck Awards 2012 to nagrody przyznawane przez samych podróżujących. Stanowią one bezstronną informację na temat popularności i reputacji hoteli na całym świecie.