Wakacje dla wielu Polaków rozpoczęły się pechowo. Informacje o poszkodowanych w wyniku upadłości firmy Sky Club Sp. z o.o. wywołują w turystach strach odnośnie kondycji finansowej pozostałych tour operatorów. Wielu Polaków może w tym roku zrezygnować z wakacji w obawie o podzielenie losów klientów Sky Club.
Gwarancje ubezpieczeniowe tour operatorów w przypadku ogłoszenia upadłości w pierwszej kolejności przeznaczane są na pokrycie kosztu powrotu do kraju klientów przebywających w tym czasie na wakacjach. Często bywa tak, że kwota pozostała nie wystarcza na pokrycie pełnych roszczeń osób, które za wycieczkę zapłaciły, ale nie zdążyły wyjechać.
Również w przypadku zakupu imprezy u agenta sytuacja jest patowa. Agent bowiem zobowiązany jest zapisami umowy z tour operatorem do niezwłocznego przelania należności za imprezę na konto organizatora. Nie ma zatem możliwości ani prawnej podstawy, aby swych roszczeń dochodzić u pośredników.
HolidayCheck chcąc wyjść naprzeciw klientom zdecydował się na wprowadzenie specjalnego programu gwarancyjnego na wakacje, na mocy którego każda osoba, która dokona rezerwacji wyjazdu poprzez HolidayCheck w dniach 6 lipca – 30 września otrzyma propozycję realizacji alternatywnego wyjazdu w przypadku ogłoszenia upadłości tour operatora. W skrócie mówiąc – każda osoba, która począwszy od dziś dokona rezerwacji wycieczki w HolidayCheck faktycznie będzie mogła na wakacje wyjechać. HolidayCheck deklaruje pokrycie kosztów alternatywnej imprezy turystycznej – do wysokości wartości pierwotnie zarezerwowanej przez klienta imprezy - dokonując starań, aby alternatywna oferta była w miarę możliwości jak najbardziej zbliżona do pierwotnie zarezerwowanej, przy założeniu dostępności i w konsultacji z klientem. Klientowi zostanie przedstawiona propozycja alternatywna i po jej zatwierdzeniu HolidayCheck pokryje koszt tej imprezy. W przypadku jednak, gdy oferta nie spotka się z akceptacją klienta, HolidayCheck nie podejmie innych działań mających na celu zadośćuczynienie ewentualnej szkodzie w jakiejkolwiek innej formie.
Objęci programem klienci zobowiążą się do podpisania oświadczenia, w którym zadeklarują, że po odzyskaniu pieniędzy z gwarancji ubezpieczeniowych tour operatora zwrócą je do HolidayCheck. HolidayCheck natomiast nie będzie domagał się pokrycia całości kwoty, nawet jeśli wypłacone z gwarancji środki nie będą równać się poniesionym przez HolidayCheck kosztom alternatywnej wycieczki oraz godzi się na ewentualny długi czas oczekiwania na zwrot wyżej wymienionych pieniędzy wynikający z długości trwania procesu uruchomienia środków z gwarancji.
Regulamin Programu oraz treść Porozumienia znajdują się na stronie: http://promocje.holidaycheck.pl/2012/07/holidaycheck-gwarantuje-wakacje